عسل طبیعی کمرکوه کرمجگان، داروی تمام بیماریها

عسل این روستا با داشتن شهد گلهای آویشن و دیگر گیاهان دارویی که در این منطقه می رویند یکی از مرغوبترین عسلهای ایران است.

عسل طبیعی کمرکوه کرمجگان، داروی تمام بیماریها

عسل این روستا با داشتن شهد گلهای آویشن و دیگر گیاهان دارویی که در این منطقه می رویند یکی از مرغوبترین عسلهای ایران است.

ایران ؛ هشتمین تولید کننده عسل مرغوب در جهان

مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبور داران از تشکیل کنسرسیوم حمایت از صادرات و برندسازی عسل ایران خبر داد و گفت : ایران با پنج میلیون و 61 هزار کندو زنبور عسل هشتمین تولیدکننده عسل است.
خانم عفت رئیسی سرحدی در مصاحبه با رادیو ( صدای جمهوری اسلامی ایران) گفت: اتحادیه زنبورداران ملی ایران با هدف جلوگیری از تولید و توزیع عسل خارج از سیستم زنبور داری و سالم سازی، برند سازی کرده و کنسرسیوم تشکیل داده است.
مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران افزود: اتحادیه از تمامی استادان، محققان، سرمایه گذاران و صادرکنندگان درخواست پیوستن به کنسرسیوم را کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته، ایران 2 هزار تن صادرات عسل داشته است که نسبت به 48 هزار تن میانگین برداشت و سرانه مصرف 610 گرم هر فرد، عملکرد خوبی نیست.
خانم رئیسی با بیان اینکه عسل ایران تا کیلویی 60 دلار در کشورهای حوزه خلیج فارس، عربستان و لبنان خرید نقدی می شود، افزود : ایران آمادگی صادرات 15 تا 18 هزار تن عسل را به این کشورها دارد.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان عسل کشور با بیان این که چهارمین دارنده کلنی‌های عسل جهان هستیم ؛ افزود: 5 میلیون و 61 هزار کلنی‌ زنبور عسل در کشور، 300 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده و ارزش ریالی عسل تولیدی بیش از چهار هزار میلیارد تومان است.
وی گفت : پرورش زنبور عسل به‌صورت سنتی از هزار سال گذشته در ایران وجود داشته و عسل ایران از کیفیت مرغوبی برخوردار بوده است.
خانم رئیسی سرحدی اظهار داشت : در شرایطی که امکان تولید عسل مرغوب و با کیفیت بالا در داخل کشور وجود دارد، واردات چنین کالاهایی که از کیفیت مناسب برخوردار نیستند، کاری ضد اقتصادی است.
رئیسی سرحدی همچنین از طرح شناسنامه‌دار کردن عسل‌های تولیدی کشور
خبر داد و گفت: با هماهنگی تشکل‌های تولیدی در سراسر کشور تلاش می‌ کنیم عسل‌های مرغوب و کیفی ایران با شناسنامه‌هایی که بر روی ظروف عسل برچشب می شود، در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد